dimarts, 17 de setembre del 2013

"PARAULA, VEU I LLIBRE"

A banda de recitar un parell de poemes a la inauguració de l'exposició "Paraula, Veu i Llibre" que avui s'inaugura  he participat amb dues "obres d'art". Mireu-les.


       Es titulen:      LLIURES!!!      i     LLETRAFERIDA





...i si voleu opinar sigueu benèvols.

                                                                             :)

I el poema, "Llibres":


Llibres que tan sols fan bonic a la biblioteca
llibres que tan sols serveixen per guardar
flors seques.
Llibres trist i orfe que ningú llegeix,
amb fulls neguitosos de sentir una mà,
resseguir el seu text.
Esperant que uns ulls encuriosits desvetllin,
buscant entre línies, tots els seus secrets.

Llibres ordenats per formes, per color,
per l'estil del llom, ensopits i tristos
impacients esperen la mà amorosida
que els alliberarà de son trist destí.
Que acaroni el llom, que els obri la tapa,
com una finestra, per oferir al mon
tots els seus misteris, tots els seus tresors.

Oh llibres, curulls de saviesa,
oferint bellesa, que feu companyia,
que oferiu consol, amics que aconsellen
que guien i ensenyen i feu millor el mon.
Si us plau: Llibres per tothom!

                                               Glòria


PS: Estic pensant alguna cosa pels "Relats Conjunts" però no se'm acut res. Ho seguiré intentant...

10 comentaris:

  1. Que vinguin a mi tots aquest llibres, que jo els acolliré amb els braços oberts, no passaran més fred. Després me'ls carregaré al meu blog de llibres, però estaran ben cuidats.

    La proposta de RC, va sortir tot just ahir, serà que no tens temps per pensar-hi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els llibre estaran en bones molt mans si estan amb tu, segur. Boníssimes!
      Ja hi penso en els Relats, però tot el que s'hem acut ho trobo poc original :(
      El teu està molt ben trobat.

      Elimina
  2. Ostres, Glòria, ni benèvols ni romanços, t'han quedar super, super, super macos aquests collages (són collages, oi?)

    Tots dos, no sabria quin triar...

    I el poema també, però avui m'he embadocat amb les obres d'art... et felicito de veritat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dona, per ser una "opera prima" no estan del tot malament, però s'ha de reconèixer que sóc una mica sapastres, de seguit acabo la paciència i faig bunyols.
      Gràcies, Carme. La teva opinió m'afalaga, tu si que ets una artista!

      Elimina
  3. ets una artista de cap a peus, seré benèvola perquè m'agraden i la poesia dels llibres també, a casa tenim molts i amb tots he gaudit, quan era xicoteta a casa no havien i ni et dic les vesprades que passava a la biblioteca de poble... els llibres que més m'agraden són els que mai dormen a les prestatgeries

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els llibres són uns companys fabulosos que, me'n avergonyeixo, tinc una mica oblidats. Era una lectora impenitent i ara enjogassada amb el bloc els hi dedico menys temps.
      Et puc imaginar de menuda a la biblioteca devorant aquests llibres que no dormen mai a les prestatgeries. :D
      Una abraçada!

      Elimina
  4. jo prefereixo veure la A travessada per el cupido del amor......sempre queda millor que farida

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que esta ferida, ferida d'amor: estima els llibres, els poemes...

      Elimina
  5. M'agradaria ser una de les moltes mans que alliberen els llibres...que bé es mereixien que els fessis aquest bonic poema.
    Els dos poemes visuals , els trobo,molt això, molt visuals...Vull dir que reflecteixen molt bé la idea
    que porten per títol; a mi m'encanta el des ocellets de paper que surten lliures de la gàbia...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com deia a la Carme és la meva primera vegada. Hem decorat la Biblioteca amb poemes visuals, capses amb paraules, mòbils de lletres i pintures al·legòriques al tema. A quedat molt bonic. Com que en necessitaven bastants jo em vaig oferir a fer-ne un parell. I són aquests.
      Estic contenta de que t'agradin!
      Molts petonets.

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...