dijous, 24 de desembre del 2020

"EL MEU PESSEBRE"

S'acosta Nadal un Nadal atípic, pendents de rebrots i bombolles, no seran les festes que desitgem, però procurem que l'esperit de Nadal, estigui present entre tots nosaltres i duri tot l'any.

 



Un pessebre empolsinat de farina
-neu obstinada-
figuretes de guix escampades
i a un costat un pastor mutilat
que vigila les cabres.

Un riu de plata, restes
d'un embolcall de xocolata,
que ara llu brillant sota d'uns ànecs,
un precari pontet, un molí,
unes cases i l'estel rutilat
sobre l'estable;
i al pessebre un nadó rialler
mig nuet entre les palles,
amb els bracets estesos
i les manetes balbes.

Amb els meus ulls d'infant
quan jo el guaitava
aquell nen somrient
era un miracle.
Ara que ja sóc gran
tinc l'esperança
que el Jesús de Betlem
em somrigui encara...

                          glòria

 

 BON NADAL


14 comentaris:

  1. T'enyoro... Que el 2021 ens porti a unes cerveses interminables :-)***

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha,ha,ha! De moment 2021 arriba amb moltes esperances, però per ara no hi ha gaire difèrencia del 2020. Li donarem un marge de confiança...
      Jo també tinc moltes ganes de retrobar-nos

      Elimina
  2. Un poema molt bonic Glòria. Felicitat i esperança.
    Bon Nadal

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Xavier. Felicitat i esperança és el que ens fa falta...a tots!
      Una forta abraçada i els millors desitjos per 2021!

      Elimina
  3. Què duri, què duri...
    Un poema preciós, Glòria. Gràcies!

    Aferradetes ben fortes.🌠

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Sa Lluna, les teves visites sempre m'alegren molt.
      Bon any, bonica!
      Aferradetes, moltes!!!

      Elimina
  4. Un poema preciós Glòria. Felicitats i Bones Festes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, M.Roser, t'agraeixo la visita i els bons desitjos que espero que s'acompleixin. Són anys complicats.
      Jo també et desitjo el millor per aquest nou any: salut i felicitat.
      Molts petons!

      Elimina
  5. Un bonic poema, i una honesta descripció del teu pessebre, hahaha. Que siguis molt feliç, Glòria. Molt bones festes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. :) M'inventava unes històries jugant amb el pessebre, les figuretes tenien vida propia: el pastor i la bugadera festejaven i la molinera n'estava gelosa...
      Gràcies, Xexu, per passar per aquí, ara que estic tan gandula i us visito tan poc.
      Els meus millors desitjos per aquest 2021!!!

      Elimina
  6. Entre aquella nena i el que ets tu ara només hi ha un pas...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Helena! Un pas que és una vida, però, si, es veritat en el fons del nostre cor sempre guardem aquell infant que s'embadalia amb la magia d'un pessebre.
      Us desitjo de tot cor el millor per aquest any que comença!

      Elimina
  7. que mono! M'ha agradat el pastoret mutilat, i sé que en el teu pessebre mai li faltarà un lloc

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, hi el porquet sense pota que ocupava la cuna del nen Jesuset.
      Guapa!

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...