dijous, 29 de desembre del 2011

POETES ENTRE NOSALTRES: Jordi Pàmies "ALEGRIA DEL TACTE" "

El tacte és un sentit que, pot ser, valorem poc, i ens pot donar tanta informació, tant benestar, tanta confiança!



A punta d’alba, quan els ulls pretenen,
parpellejant encara,
d’obrir senderes noves, en la fosca,
la mà, clarivident, endevina la trama,
adolorida i lenta, de les coses.
Palmell de la mà estesa,
cinc dits en harmonia amb tot el cos:
simplicitat callada, amb què rebem
l’almosta de la llum, do matinal,
ofert, com aigua pura,
en la doble petxina de les mans!
Alegria del tacte, que fa seves
les coses, cantelludes o suaus,
que ressegueix les formes, tan diverses,
i en comprova el silenci i la duresa
-fusta, metall, paper, ales de papallona-.
I quan, sota la llum vertical del migdia,
tanquem els ulls, i el món s’esborra,
tot d’una, a frec de mà, les coses ressusciten:
joc rioler de la ceguesa efímera,
contrafigura de l’atzar, batec,
quasi real, del món, descobriment
d’una certesa humil, que ens apaivaga…

                       Jordi Pàmies i Grau




4 comentaris:

  1. Veus en Jordi Pamies, no és dels meus autors preferits...
    Un dia que l'entrevistaven per la tele, no em va fer el pes el que deia i suposo que això m'ha influenciat...
    Malgrat tot, segurament és un bon escriptor.
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan una persona no ens cau bé pel motiu que sigui ens fa molt més crítics amb la seva obra. Jo, M. Roser, a aquest poeta el conec poc, però aquest poema en concret m'agrada molt.

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...