dijous, 31 de maig del 2012

Poetes entre nosaltres: OLGA XIRINACS

Avui,  una poeta reconeguda - i activa blocaire - amb un tast del seu llibre "Llavis que dansen", un títol suggerent, i un poema molt adequat per aquesta data.


MEDITACIÓ PEL PAS DE MAIG A JUNY

                  Oh , quantes vegades quines belles coses m'ha dit Galatea!   
                                          Vents, porteu-ne un bri a les orelles dels deus!
                                                                                       Virgili - Bucòlica III

                                                                                                                 
Entrem al juny, em dius, i no t'escolto,
perquè amb les mans sobre el paper, dolgudes,
penso en aquells estius adolescents
i en aquest juny que, tot venint, m'aparta
dels camps d'un blat que fou segat per sempre;
dels vells camins entre les vinyes,
del silenci del vespre als turons,
quan cel i terra érem tot u.

No hi ha arcàngels benèvols; les imatges
fugen d'un cel distant
i ara la meva terra ja és un altra.
Si et miro, aquest silenci dels teus ulls
em torna el plor de les acàcies,
l'aigua de la tempesta i els coixins de seda,
el llamp arborescent, la música nocturna,
els quaderns amagats, i l'elegia
pels nostres cossos breus, abandonats
en qualsevol paisatge incandescent.

Arriba juny i trobarem que és bell
perquè ets la meva terra i el meu blat
i el desfici nocturn, i el vi i la mel.
Queda, al fons del retrat, la perspectiva
d'un altre juny aeri, sense pes,
ombra d'una paradís evanescent.

                              Olga Xirinacs
                        " Llavis que dansen "




2 comentaris:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...