dissabte, 13 de setembre del 2014

"MATEMÀTIQUES" de J.López Bardenas

Avui un  poema d'un company del Col·lectiu d'Artistes de Sants, que de segur os farà somriure, com m'ha fet a mi. O potser reflexionar. I aquest és l'enllaç al seu blog


A la taula del costat
una parella dina, com jo.
Es passen tota l’estona
parlant de matemàtiques,
matemàtiques de grau
                            superior,
logaritmes, equacions,
arrels quadrades, números
elevats potencialment,
productes infinitesimals.
Una autèntica orgia
numerològica. Tots dos
estan d’allò més entusiasmats.
Jo, escoltava la conversa,
els mirava de reüll.
Segur, l’orgasme s’esdevindria
en qualsevol moment.

Hi ha tantes maneres de fer
                                    l’amor... 


                                                                             Pep López Badenas

12 comentaris:

  1. Que ben trobat! És dels poemes que no costen pas d'interpretar i no vol dir que sigui dolent. El contrast/ paral·lelisme entre estudiar les matemàtiques i fer l'amor és molt bo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El poema descriu una situació que va viure, i que ell, bon observador va traduir en aquest encertat poema. L'amor i les matemàtiques no tenen perquè estar renyides.

      Elimina
  2. Espero que sigui com en el període: 3,33333333.... gemecs infinitessimals.

    :-)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Infinitesimals potser és demanar massa. Ara que per demanar...
      ;·)

      Elimina
  3. A mi si de cas m'agafaria un atac d'al·lèrgia, les mates uix...
    Bon diumenge, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dona, ja se sap que aquestes matèries o les estimes o les odies. En el cas d'aquest poema els hi apassionaven d'una manera exagerada.
      Petonets, M.Roser!

      Elimina
  4. Éscgenial, aquest poema... Moltes maneres de fer l'amor i a vegades de l'una en ve l'altra. Aquesta de parlar de mates, no l'he provat mai! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni jo, ni crec que el provi. Jo com la M.Roser: al·lèrgica. :(
      Ja em conformaria en entendre-les...

      Elimina
  5. Exacte, què hi ha més eròtic que les matemàtiques...?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Exacte, per un matemàtic què hi ha més eròtic que les matemàtiques...?

      Elimina
  6. i tant que hi ha moltes maneres de fer el amor, però amb matemàtiques a mi en vindrie qualsevol cosa menys un orgasme ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No series l'única. Només de veure l'imatge de la pissarra que encapçala el poema ja em ve mareig :(

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...