dissabte, 21 de juny del 2014

LA BARQUETA SARDINERA ...

...i d'altres especies marines. 
A l'escola de l'Ada han treballat sobre un deliciós poema de l'Olga Xirinacs. Al poema cada alumne ha afegit uns versos. Aquí podeu llegir la poesia original i, en lletra cursiva, l'afegitó que ha fet la meva neta. A que és graciós?


La barqueta sardinera
porta la llum al darrera.
La sardina té l'escata
pintada amb pinzell de plata.

Els seitons i les sardines
semblen cosins i cosines.
El verat és tot ratllat,
la lluna l'ha pentinat.

              Olga Xirinacs
         


El rap, que n’és de lleig...
però, caram, que bo que és!
El lluç té molt gust
però el preu és un abús.
Sigues cabal i cuida el mar.
Jo bé que el cuido i no em queixo
perquè un mar net me’l mereixo.

                     Ada

 
Pintura: A. Paniagua

10 comentaris:

  1. ·Ehem, quants anys dius que té l'Ada? El seu poema diu moltes més coses que l'original.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha, ha,ha!
      L'Ada té deu anys i li agrada molt el peix. Per això deu ser tan curosa amb el mar. Que el lluç és car ho deu sentir a sa mare.

      Elimina
  2. Graciós i encertat, felicita a la poetessa, s'ho mereix!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Des de que veu que els poso al blog té molta afició a fer poemes. Així continua la nissaga....

      Elimina
  3. Jo també els ensenyava a la mainada aquest poema de l'Olga...Està molt bé l'afegitó de l'Ada; tots ens mereixem un mar ben net...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El poema de l'Olga és una delícia, no m'estranya que és llegeixi a les escoles. Està bé que fomentin la lectura de la poesia i que s'iniciïn a escriure'n.
      La part de la meva neta em va fer gràcia, és clar que jo sóc l'àvia...

      Elimina
  4. Me menjaria a la poetessa juvenil sense arrebossar, com el rap i les sardines. Què fresca i original!

    L'Olga és fantàstica. Una sinyora poeta de la terra al cel.

    ;-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pobre de tu que te la mengis com no sigui a petons!
      Si que és maca la meva neta, si. (On he guardat els pitets, jo?)
      I l'Olga una sinyora poeta de cap a peus.

      Elimina
  5. Molt gran, la petita poetessa... Té molta gràcia, sí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no sé si és passió d'àvia, però el trobo molt divertit el poema.

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...