dimarts, 6 de maig del 2014

SALVATJADA

Avui, passat per davant de l'Alcaldia de Sants, un edifici modernista magnífic, amb unes vidrieres precioses:


me'n assabento de que un grup d'okupes les van malmetre a pedrades el passat 22 d'abril. 

No entenc gaire aquest moviment, i no pretenc fer valoracions del seu ideari, però el que és inadmissible és que destrossin el patrimoni del barri, de la ciutat i de tots els catalans. 



Si amb aquesta actitud pretenen guanyar simpaties els puc ben assegurar que no és la manera de fer-ho.
                            Estic molt empipada!  

                                    :(  ... en realitat el que estic és emprenyada)

                                            : 

16 comentaris:

  1. I no m'estranya que ho estiguis...Ara està de moda això de trencar vidrieres, i només es pot qualificar de bretolada...
    Petonets, de bona nit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Però molt, no ho acabo de pair. Quina mentalitat s'ha de tenir per destruir una obra d'art???

      Elimina
  2. Com amb tot, es tracta de donar exemple. Si tu vols que et respectin, comença per respectar tu. Jo tampoc entenc massa aquest moviment, tot i que puc estar d'acord amb ells en algunes coses, però en la violència mai. Tampoc ho estic amb la violència policial contra ells.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La violència mai.
      Que cremin contenidors ja ho trobo discutible, però una obra d'art que ha resistit una guerra civil i ara que la destrossin quatre galifardeus, em subleva!

      Elimina
  3. Totalment d'acord amb tu, salvatjada total! No hi ha dret! Realment aquestes coses fan emprenyar i molt!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oi que si?
      Ja é que l'arreglaran i quedarà com nova, però el fet em segueix emprenyant i molt.

      Elimina
  4. ah es clar! si estiguessis empipada tindries una pipa :P

    ResponElimina
  5. Es que és per això i molt més, hi ha gent que no sap on toca, a veure que pot solventar trencar unes vidriers que uns artistes que ja no tenim varen fer temps enrrere.
    Tu ho has dit, salvatjada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No em cap al cap!
      Quina mena de gent pot fer una cosa així. No ho entenc...

      Elimina
  6. Quina pena! Es un edifici emblemàtic del barri. No hi ha ningú amb dos dits de seny que pugi entendre aquests actes, podem reivindicar moltes coses, però sense mal metre res.
    Com bona santsenca que soc, en la llunyania també en m’emprenyo pel fet de que malmetin allò que sento com meu.
    (anys fa, hi havia una revista al barri “trenc d’alba” es deia, jo hi vaig col•laborar molts anys, ho fèiem tot de manera altruista i ens fiançaven amb els poc s anunciants que teníem. Aleshores alcalde de Sants, en Josep Espinàs, era un dels nostres grans valedors, sempre ens va ajudar i recordo amb enyorança i afecte les tardes passades al seu despatx de l’alcaldia)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo que són santsenca d'adopció (vaig néixer i vivia prop del mercant de Sant Antoni) em sento MOLT orgullosa de la nostra alcaldia. Un edifici digne d'admirar i del que presumeixo. No queden poc lluïts els actes que es celebren a la sala de les vidrieres: els Jocs Florals, les cantades de corals...!
      Per això em dol tant que l'hagin malmesa.
      Veig que tens records entranyables del barri, aquestes coses no s'obliden, oi?

      Elimina
    2. Vaig néixer a la part de dalt del barri ( per sobre l’estació) en vaig casar i vaig anar a viure a la part de baix, a propet teu, allà vaig tenir els meus fills… 35 anys vivint a un barri que portaré al cor tota la meva vida i on encara en queda part de família, entre ells la meva mare

      Elimina
    3. És un bon barri. T'ho dic jo. Al Eixample on jo vivia, i d'on no hagués marxat si les circumstancies no m'hagueren obligat, si viu molt bé, però la gent no és tan propera, no hi ha tanta vida de barri. Aquí de seguida em vaig trobar molt acollida.
      No m'estranya que el portis al cor, Bruixeta!

      Elimina
  7. Fer mal, simplement per fer mal, sense altra finalitat.
    Com en tot, uns quants fanàtics fan malbé els projectes dels altres.
    Tendim a generalitzar, vull dir que ni tots els okupes són salvatges, ni tots els manifestants tampoc ho som.
    Aquests salvatges no han apreciat ni aprecien res, ni ho faran mai.

    Aferradetes! ☺

    ResponElimina
    Respostes
    1. Diuen que han sigut els okupes de Can Vies, perquè els volen desallotjar. Ves a saber!
      El cas que aquest és un fet que no tindria que haver passat.
      També van destrossar caixers i trencar vidres d'entitats bancaries, però això ja són figues d'un altre paner, que ni comentaria. Però apedregar una obra d'art...!

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...